ÇOMAKDAĞ KÖYÜ MİLAS GEZİSİ
HER PAZAR

PROGRAM :

Sabah saat 06.30 dan itibaren belirlenen noktalardan siz değerli misafirlerimizi aracımıza alıyoruz ve yolculuğumuza başlıyoruz. Uygun bir yerde kahvaltı molamızı verdikten sonra yolculuğumuza devam ediyoruz. BEŞPARMAK DAĞLARI'yla Bafa Gölü'nün birbirini kucakladığı noktada saklı bir cennet olan  KAPIKIRI KÖYÜ’nü ziyaret ediyoruz. Burada BAFA GÖLÜ manzarası eşliğinde çaylarımızı yudumlayıp köylü kadınların el emeği olan yöresel elişleri satın alma fırsatı buluyoruz. Çay ve fotoğraf molamızdan sonra aracımıza yerleşiyoruz ve Son yılların parlayan yıldızı olan ÇOMAKDAĞ KÖYÜ ile gezimiz devam ediyor. Köyün en büyük özelliği  başta ipek  böceği  dokumacılığı olmak üzere geleneksel sanatları bütün canlılığıyla yaşatıyor olmasıdır. Ayrıca  kadınlar günümüzde hâlâ gündelik yaşamda geleneksel kıyafetleri giymekte ve başlarına doğal çiçekleri takmaktadırlar. Dünle bugünü ustaca kaynaştıran bir mimari üslup taşıyan ÇOMAKDAĞ EVLERİ’de görülmeye değerdir. Köyü gezdikten sonra ÇOMAKDAĞ’a veda ediyoruz ve öğle yemeği molamızı veriyoruz. Geleneksel Milas yemeklerinden oluşan yemeğimizi (EKŞİLİ KÖFTE+YOĞURTLU KIZARTMA+KEŞKEK+SALATA+HELVA ) yedikten sonra   yolumuza devam ediyoruz ve Milas merkeze geliyoruz. Burada şu an ‘TURHAN SELÇUK KARİKATÜR EVİ olarak kullanılan HACI ALİ  AĞA KONAĞI,   ÇÖLLÜOĞLU İŞHANI ve GÜMÜŞKESEN ANITI gezimizi yapıp   istemeyerek de olsa bu şirin ilçeye  veda ediyor ve dönüş yolculuğumuza geçiyoruz. Yolda vereceğimiz ihtiyaç molasının ardından akşam saatlerinde İzmir’e ulaşıyoruz.

Bir sonraki EGEDEN TURİZM  organizasyonunda buluşmak üzere vedalaşıyoruz…