MERYEMANA – YEDİ UYUYANLAR – ŞİRİNCE
HER HAFTA

PROGRAM :

Sabah saat 08.00 den itibaren belirlenen noktalardan    siz değerli misafirlerimizi aracımıza alıyoruz ve yolculuğumuza başlıyoruz.       Yolda uygun bir yerde  kahvaltımızı aldıktan sonra yolculuğumuz devam ediyor.  İlk durağımız SELÇUK İSABEY CAMİİ. Aydınoğullarından günümüze kadar ayakta kalmış önemli eserlerden olan camii ziyaretimizden sonra  MAKETKÖY e doğru yolumuza devam ediyoruz. Emekli öğretmen AYHAN ÇETİN  ve eşi tarafından yaratılan, minyatür bebeklerle köy yaşantısının anlatıldığı el emeği göz nuru bu muhteşem müzeyi beğeniyle geziyoruz.  Maketköy’den  sonra  BÜLBÜL DAĞI eteklerinde bulunan ve  Hristiyanlar için kutsal bir mekan olan MERYEMANA EVİ ‘ne geçiyoruz. MERYEMANA nın hayatının son yıllarını geçirdiğine inanılan Evi ziyaretimizden sonra kutsal sudan da içip ve YEDİ UYUYANLAR a geçiyoruz.    Kazı ve restorasyon çalışmaları hala devam eden YEDİ UYUYANLAR KİLİSESİ’nin ilginç hikayesini dinleyip gezdikten sonra,  doğa ile iç içe mekanda köylü bayanların yaptığı el açması gözleme ve ayran olarak   öğle yemeğimizi alıyoruz.   Çaylarımızı da içtikten  sonra bu otantik mekana veda edip aracımıza yerleşiyoruz ve  TARİHİ RUM  EVLERİ ve muhteşem  MEYVE ŞARAPLARI ile ünlenmiş, eski bir RUM KÖYÜ olan ŞİRİNCE KÖYÜ’ne gidiyoruz. Burada önce meyve şarabı yapımı ile ilgili bilgi alıyor ve şarapların tadına bakıyoruz. Daha sonra vereceğimiz serbest zamanda restore çalışmaları devam eden tarihi kiliseyi ziyaret ediyor, eski dar taş sokaklarda gezip köy havasını doyasıya soluyor, yöresel ürün alış-verişi yapıyor veya manzara fotoğrafları çekiyoruz. Serbest zamanımızın sonunda aracımıza yerleşip dönüşe geçiyoruz. Eğlence dolu yolculuğun ardından akşam saatlerinde İZMİR’e ulaşıyoruz.

Bir sonraki EGEDEN TURİZM organizasyonumuzda buluşmak üzere vedalaşıyoruz…